יום ראשון, 30 בנובמבר 2008

משחקים: משחק המחשב הראשון בעולם


מה היה משחק הווידאו הראשון שנוצר אי פעם?
הרבה לפני הפלייסטיישן, נינטדו ואפילו קומודור...אי שם במאה הקודמת, עדיין מתווכחים מי המציא את המשחק הראשון.
נוטים לייחס לוויליאם היגינבות'אם את יצירת משחק הווידאו הראשון בשנת 1958, "טניס לשניים" (Tennis For Two), שכלל תצוגת מגרש טניס פשוט ושתי ידיות לכיוון התנועה וכפתור לזריקת הכדור מעבר לרשת אל הצד השני.
לקח להיגינבות'אם שלושה שבועות לפתח את המשחק, שלא כלל ניקוד, וכנראה גם לא אף חוק אחר של משחק הטניס. כל זה כנראה לא משנה את העבדה שפשוט כיף להתמסר בכדור...
ראו הדגמה של המשחק:
http://www.youtube.com/watch?v=s2E9iSQfGdg
אבל הפעם הראשונה שפותח משחק הייתה כנראה בשנת 1947 ע"י תומאס גולדxמית ואסטל ריי מאן, שפיתחו מערכת הדמיה לשיגור טיל, עם אפשרות לשליטה במהירות הטיל וכיוון התנועה שלו.
אבן דרך נוספת נרשמה ב 1952, כאשר פיתח א.ס דאגלס את המשחק OXO, סוג של משחק איקס-עיגול.
דאגלאס פיתח את המשחק כחלק מעבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת קיימבריג', והוא נחשב למשחק המחשב הגרפי הראשון. הסיבה שהוא לא נחל הצלחה הייתה רק מכיון שמחוץ לאוניברסיטה לא הייתה גישה למשחק.
המשחק התנהל מול המחשב, כאשר השחקן קובע מי יתחיל במשחק (הוא או המחשב) ובתורו מחליט היכן יציב איקס/עיגול.
בשנת 1972 הוקמה חברת אטארי, שמשחקה הראשון היה PONG. זה היה המשחק הראשון שכלל אפקט סאונד ומסמל את הרגע שפרץ שגעון הארקייד: מכונות משחקים שהוצבו בחנויות ומועדונים היו מוקד משיכה עצום לבני נוער והתגלו כעסק כלכלי משתלם במיוחד.
פקמן הגיח לעולם בשנת 1980 מבית חברת המשחקים NAMCO. פקמן זכה לפופולריות רבה ונחשב לסימן היכר של תעשיית משחקי הווידאו. פקמן הוא המשחק המצליח ביותר מבין מכונות המשחקים במטבעות, והשמועות אומרות שההשראה לצורתו של פקמן התקבלה מפיצה שאכלו ממנה חתיכה...
משחקים