יום שני, 7 בדצמבר 2009

משחק יצירה חנוכה - סביבונים


חנוכה הוא חג חמים וטעים. חמים בגלל שפע האור, הדלקת נרות, יצירת חנוכיות ונרות משעווה וטעים בגלל כל המטוגנים המתוקים: לביבות, סופגניות,ספינג' או דונאטס, בכל שפה זה נשמע טוב. חנוכה מספק לנו המון הזדמנויות לשחק עם הילדים משחקים שקשורים בחג. זה חג עם הרבה שירים יפים, ריקודים, משחקים, סביבונים, בישולים וטיולים, כל מיני דברים והפתעות שילדים אוהבים.
הפעם לכבוד חנוכה, איך ליצור סביבונים בעצמכם, שגם ילדים קטנים יכולים לסובב בקלות, מכינים סביבונים, משחקים יחד בבית או בגן, או משתדרגים: משחקים משחקי סביבונים משעשעים יותר מתחרות הסביבונים הרגילה. ראו רעיונות של משחקי סביבונים לחנוכה.
הנה שני רעיונות ליצירת סביבונים, שנוסו עם הילדים והתגלו כמוצלחים מאוד, הן מבחינת התוצר הסופי, והן מבחינת יכולת העבודה של הילדים. אפילו מידת הליכלוך נלקחה בחשבון, ומקבלת כאן ציון נמוך למדי, כלומר: הסביבה הביתית נשארת נקייה למדי.
משחק יצירה חנוכה- הכנת סביבונים גדולים לילדים קטנים:
יצירה זו תניב סביבונים עגולים גדולים, עם ידית גדולה כך שגם ילדים קטנים מאוד יכולים לסובב את הסביבונים הללו בקלות. מה צריך לעבודה?
לוח פוליגל קטן או קרטון גלי, לא חשוב הצבע.
מנקב מקטרות 1 לכל סביבון.
חרוז פלסטיק גדול 1 לכל סביבון. אין הגבלה לגודל החרוז, ככל שיהיה גדול יותר כך יהיה קל יותר לילדים לסובב אותו.
הסביבון הזה מסתובב מעולה גם אם גזרתם אותו לא מי יודע מה. לעבודה:
גוזרים מהפוליגל או מהקרטון הגלי עיגול גדול, בערך בקוטר 15 ס"מ, ואפשר גם גדול יותר. היעזרו בצלחת קטנה כדי לסמן עיגול על גבי הפוליגל או הקרטון הגלי, וגיזרו. אפשר לגזור צורת עיגול, ואפשר לגזור צורה מעניינת יותר, עיגול גלי או צורת פרח, העיקר שהצורה הכללית תהיה מעגלית.
בדיוק באמצע העיגול שגזרתם, גוזרים ריבוע קטן, כחצי ס"מ או ס"מ גדול יותר מהחרוז שלכם.
משחילים מנקה מקטרות דרך המסילות של הפוליגל או הקרטון הגלי, כך שיעבור דרך מרכז העיגול עד לריבוע שגזרתם. בשלב זה השחילו גם את החרוז על מנקה המקטרות, והשחילו את מנקה המקטרות דרך הריבוע שגזרתם אל צדו השני של העיגול. זהו, הסביבון שלכם מוכן!
ילדים גדולים יכולים להשתתף בגזירת הסביבון או השחלת החרוז ומנקה המקטרות. ילדים קטנים יותר רק יקשטו: נותנים לילדים כמה צבעים ומדבקות זוהרות להדביק ולקשט את הסביבון. אוחזים בחרוז ומסובבים, משחקים משחקי סביבון על השטיח וכולם מרוצים. יצירה זו אורכת כרבע שעה, ומתאימה גם כפעילות בגן. בהצלחה!
משחק יצירת סביבון מדיסק ישן: הנה יצירה גם מיחזורית. דיסקים ישנים של מחשב, מוסיקה או DVD ישנים שאין לכם שימוש בהם, זה הזמן להסב לסביבון מקסים לחנוכה, בעזרת הילדים. מה צריך? דיסק ישן אחד, דבק חם, גולה קטנה. מדבקות לקישוט. נותנים לילדים דיסק ישן ומדבקות זוהרות לקישוט. הילדים מקשטים את צדו הצבעוני של הדיסק, כך שלא יראו שום כיתוב או תמונה שהיו במקור על גבי הדיסק. את צדו השני של הדיסק אין צורך לקשט מכיון שהוא מעניין לכשעצמו (בצבע כסף). עם דבק חם (המבוגרים) מדביקים את הגולה במרכז הדיסק, מחכים כמה דקות לייבוש, וזהו. הסביבון שלכם מוכן! משחקים עם כל הסביבונים המקושטים ביחד ועורכים תחרויות סביבונים על הריצפה. חג שמח!

משחק הכנת סופגניות אונליין

משחק סביבון אונליין

משחקים