יום שלישי, 2 במרץ 2010

משחק חנות סופרמרקט


משחק שילדים אוהבים מאוד כמעט בכל גיל. משחק שמתאים לילדי הגיל הרך, שנה וחצי, שנתיים ועד ארבע, וגם לילדים גדולים יותר, ילדי הגן וילדי בית הספר.
משחק מכולת או סופרמרקט, או משחק חנות, תקראו לזה איך שאתם רוצים, העיקר שתשחקו. אפשר להכין את המשחק מראש או להכין אותו יחד עם הילדים. אפשר לבקש מכל ילד להביא אריזה ריקה של משהו, כמו קורנפלקס, אבקת שוקו, קפה, קרטון חלב שטוף , קופסא ריקה של גלידה וכדומה. רק אריזות לא שבירות כמו פלסטיק או קרטון.
אפשר להכין או לשדרג אריזות בעצמנו או בעזרת הילדים. למשל, שקית ריקה של סוכר אפשר למלא בניירות ולסגור עם צלוטייפ. אפשר שטוף גביע של מעדן חלב ואת המכסה שלו ולהדביק את המכסה חזרה עם נייר דבק, כך שכל האריזות תיראנה כמה שיותר אמיתיות למרות שכולן ריקות.
מי שיש לו קופה רושמת של ילדים, כזו קופת משחק יכול להשתמש בה, מי שאין לו יכול להסב קופסת נעליים גדולה לקופה רושמת, לחתוך מגירה לכסף ולצייר לחצנים וצג.
מכינים ביחד כסף מנייר: מכינים שטרות מנייר ומקשטים, מכינים מטבעות מעיגולי קרטון מצופים נייר אלומיניום. אפשר גם להדביק מדבקות.
על כל מוצר נדביק מדבקה עם מחיר.
אם יש לכם עגלת סופר למשחק זה מצוין, אם לא אפשר להשתמש בכמה סלים וקדימה לדרך.
הילדים יבחרו מוצרים, ישלמו ויקבלו עודף, המוכר והקונים יתחלפו ביניהם, הילדים נהנים מאוד מהמשחק הזה, וככל שיש יותר פריטים מגוונים כך המשחק מעניין יותר ונשמך זמן רב יותר. תהנו!