יום רביעי, 18 במאי 2011

משחק לגיל הרך - יצירת קופסת דברים אמיתיים


שמתם לב שהתינוקות או הפעוטות שלכם, מסתכלים בדיוק שתי שניות על הצעצוע החדש והנוצץ שקניתם להם, כן, זה שעלה 300 שקל, ואחרי דקה בדיוק חוזרים לנדנד לכם שתתנו להם את ה: מפתחות שלכם, פלאפון שלכם, ארנק שלכם, שלט של הטלויזיה  או חבילת המגבונים??
נו, אז אולי תבינו את הרמז?
לילדים קטנים אפשר להכין קופסת דברים אמיתיים, למשחק! זה הרבה יותר בטיחותי מאשר לשחק עם פלאפון אמיתי (ומקרין), או עם כל מיני חלקים קטנים ומסוכנים.
הכינו קופסת דברים אמיתיים שמכילה רק חפצים בטיחותיים, שאינם קטנים מדי (כל מה שנכנס בקופסת פילם הוא קטן מדי, ויש מקומות שבהם קראתי, שאפילו כל מה שנכנס בגליל נייר טואלט. אז שימו לב).
בכל מקרה, הנה איך להכין קופסת דברים אמיתיים, משחקים אמיתיים לילדים, שהם באמת רוצים לשחק איתם, וגם: מה בדיוק לעשות עם הקופסא הזו?
קודם כל, קחו קופסת נעליים ישנה, עטפו אותה בנייר עטיפה צבעוני וחמוד, גם את המכסה. כן, חשוב שיהיה מכסה.
לאחר מכן קחו מסקינטייפ רחב או דבק סלוטייפ וצפו את כל הקופסא בצלוטייפ, כך  שהעטיפה לא תתקמט, תיקרע ותיהרס. הקופסא יכולה להישמר שנים רבות בצורה כזו.
עכשיו איספו כמה"משחקים" אמיתיים שאינכם צריכים, כמו: מכשיר טלפון ישן (בלי חלקים קטנים רופפים או שבורים, כדי למנוע סכנה), קופסא ריקה של מגבונים, צרור מפתחות, כף אוכל של ילדים מפלסטיק (רב פעמית, ללא חלקים שעלולים להישבר), שלט ישן של טלויזיה, עכבר ישן של המחשב וכדומה.
סגרו את הקופסא והניחו אותה במרכז החדר. תנו לילד לגלות לבד את הקופסא, לפתוח אותה וליהנות מכל התוכן נפלא האצור בתוכה!!
נ.ב: חובה להשגיח על הילד בעת המשחק.