יום שני, 13 באפריל 2009

משחק אונליין: עבודה בעולם Webkinz


חיפוש עבודה ווירטואלית בעולם וובקינז הוא למעשה משחק אונליין לכל דבר. אתר webkinz שופע משחקים אונליין לילדים, המיועדים לגילאים וטעמים שונים. בין המשחקים, משחקים המאפשרים למידה, כמו משחק חידוני טריויה וכן משחק חשבון. משחקים באתר וובקינז מושקעים ונחמדים מאוד, ושלבי משחקים לפי דרגות קושי מאפשרים גם לילדים קטנים יחסית להתחיל לשחק ולהנות מהאתר מעבר להנאה שבמשחק עם בובת הוובקינז הווירטואלית, הטיפול בה, קניית מזון, בגדים ודקורציה לחדר שלה וכולי.
באולם משחקים נחמד באתר וובקינז ניתן למצוא שלל משחקים אונליין, משחקים המזכים בניקוד - המזכה גם בכסף ווירטואלי עמו יכולים הילדים חרכוש לבובת הוובקינז הווירטואלית מזון, ביגוד, ריהוט וכולי.
מחוץ לאולם משחקים מגוון באתר, נמצאת "לשכת התעסוקה" של עולם וובקינז. כיאה ללשכת תעסוקה דמיונית, מדובר במשרד ידידותי ביותר, כמו שיש רק בדמיון...על לוח מודעות מופיעות המשרות הפנויות, אליהן אפשר להגיש מועמדות. לדוגמא, עבודה בביביסיטר, עבודה בחנות הנעליים, עבודה במרפאת החיות וכדומה. בעבור רוב המשרות באתר, אפשר לקבל עבודה רק לאחר צבירת הניסיון והתנאים הדרושים לקבלת העבודה. למשל, צבירת מספר תשובות מסוים בחידוני הטריויה. חלק מהעבודות אינן דורשות ניסיון קודם או הוכחת ידע. כך למשל, אפשר ךעבוד במרפאתו של הווטרינר ולעזור לו בטיפול בחיות הפצועות שמגיעות למרפאה. בדרגת קושי עולה, מגיעות חיות פצועות שונות למרפאה, עם מכאובים שונים: צינון, שריטה או מכה. על הילד להתאים לכל חיה את סוג התרופה המתאימה למצבה: תרופה נגד צינון, פלסטר או קרח, על ידי גרירת התרופה באמצעות העכבר אל החיה המתאימה.
עם סיום העבודה, מקבל הילד חותמת ברזומה שלו המעידה על ביצוע העבודה וסוג העבודה.
העבודה בעולם וובקינז היא כמובן משחק אונליין לכל דבר, אך בניגוד לגישה לשחק משחקים באתר, שאינה מוגבלת, הרי שעבודה אפשר לבצע רק פעם אחת ב 8 שעות. אם תחשבו על זה, עומד מאחורי ההגבלה הזו רעיון יפה.
משחקים ברשת