יום חמישי, 19 במרץ 2009

להעביר את הזמן עם משחקי און ליין


מרוצי מכוניות, משחקי חשיבה, ספורט ותחרויות, משחקי אסטרטגיה – האינטרנט מלא משחקים מוכנים וזמינים, ללא צורך בהורדה או התקנה. רק להתחיל לשחק. אתרי משחקים מציעים בחלקם משחקי מחשב כמו סוניק ומריו – שמוצעים בפורמט פלאש למשחק אונליין.
משחק ברשת מספק בריחה לפעילות פחות שגרתית ומספק אתגר, עניין והתרגשות.
משחקים שונים פותחו במיוחד לשיפור הזיכרון ואימון המוח ותהליכי למידה, חוץ מהנאה. כך תמצאו באינטרנט משחקי חשיבה רבים, פאזלים, תשבצים, משחקי זיכרון, מבוכים, קבלת החלטות ועוד.
משחקי מחשב יכולים להפחית מתחים, ומשחקי אסטרטגיה יכולים להועיל בפיתוח חשיבתי, כמו משחק סודוקו.
משחקים ברשת מאפשרים בחלקם תקשורת בין שחקנים. כך למשל, בפורומים או בצ'אט דרך הממשק של המשחק עצמו. בני נוער למשל, משתשמים במילא במיילים ותוכנות מסרים כדי לשמור על קשר במשך היום, כך שניהול צ'אטים דרך משחקים הוא לא יוצא דופן.
כמו בכל סוג של תקשורת באינטרנט, הורים רוצים לדעת עם מי הילדים שלהם מדברים, להציב להם גבולות וכללים חיוניים מאוד באינטרנט, למען בטחונם האישי. יש שיבחרו להגביל או לבטל צ'אטים בתוך משחקים לחלוטין, גם זאת אפשרות.
משחקי אונליין יכולים להיות ממכרים מאוד, הרצון לעבור משלב לשלב, לנצח את השיא האישי או את השחקן שמולך, להשיג תוצאה טובה יותר, כמו גם התנועה והסאונד במשחק תורמים להרגשה הממכרת.
מבחינה זו דווקא כדאי (וגם כיף) לעבור ממשחק אל משחק, לא להישאר במשחק אחד, להחליף מדי פעם.
כשמתחילים לשחק משחק חדש יש כאלו שאוהבים לחקור אותו: לבדוק את הגבולות והכללים של משחקים, להפסיד בכוונה ולראות מה קורה, לחפש אסטרטגיות שונות ולהשוות איזו שיטה טובה יותר, לחפש מידע על משחקים באינטרנט, דרכים טובות לשחק ואסטרטגיות שיביאו לתוצאות גבוהות יותר במשחק, יש כאלו שיכנסו לפורומים של המשחק או של משחקי און ליין בכלל, וישאלו שם שאלות אודות המשחק והאסטרטגיות הממולצות. ויש שחקנים שדווקא מעדיפים לגלות הכל בעצמם, ולבד – תוך כדי משחק ולא בדרך של חקירה, אלא רק בזמן משחק פעיל. זה מגביר את הבלתי צפוי והמפתיע במשחק, מה שמסב להם הנאה מרובה יותר כשהם משחקים.