יום שישי, 20 במרץ 2009

משחק און ליין - Webkinz


וובקינז הוא יותר מאשר משחק מחשב או משחק און ליין.
אפשר לאמר שוובקינז הוא משחק און ליין שהוא למעשה עולם וירטואלי לילדים, המשלב בתוכו משחקים רבים ושונים, בכמה צורות:
משחק הטיפול בבובת החיה (הוובקינז) שבחר הילד. המשחק הזה כולל טיפול בחיה: האכלה, קניית מזון, ריהוט החדר שלה, הלבשת הבובה באופן וירטואלי וכולי.
משחקים שונים שנמצאים בחדר משחקים בעולם וובקינז: על מנת לקנות לחיה את כל הפריטים הנחוצים לה: מזון, מים וכולי, וכן מותרות כגון: אופנה, רהיטים, צעצועים, בריכה וחצר, צריך הילד המשחק להרוויח כסף וירטואלי. בעולם וובקינז ישנן חנויות מזון, הלבשה, צעצועים, רהיטים וכולי, והילד יכול לרכוש פריטים שונים עבור החיה שלו ע"י תשלום בכסף וירטואלי. אחת הדרכים להרוויח כסף בעולם וובקינז היא באמצעות משחק במשחקים שונים אונליין. למשל: טטריס, פיצוץ בועות, הגשת פיצות וכדומה. משחקים נחמדים מאוד והילדים מרוויחים כסף לפי הניקוד שצברו במשחק.
חידונים: הילדים יכולים להרוויח כסף גם על ידי השתתפות בחידוני טרויוויה בנושאים שונים: בריאות, חשבון, טבע, אמנות וכדומה. זהו למעשה משחק חינוכי-לימודי של חידוני טריוויה, אך הוא משחק און ליין לכל דבר. הילדים מרוויחים כסף על כל שאלה שענו נכון.
מציאת "עבודה" בעולם וובקינז. כל ילד יכול לעבדו בעולם וובקינז – למצוא עבודה בלשכת התעסוקה המקומית בעולם וובקינז, למשל: עבודה במרפאת החיות, ביביסיטר וכדומה. העבודה עצמה היא למעשה משחק אונליין לכל דבר: כך לשמל, אצל הוטרינר, הילדים צריכים לתת לכל חיה את התרופה המתאימה לה על פי סוג הטיפול שהחיה צריכה: אם היא קיבלה מכה הילד יזיז שקית קרח באמצעות העכבר ויניח על ראש החיה, אם היא נשרטה הוא יצמיד לה פלסטר, ואם היא מצוננת הוא יתאים לה סירופ נגד צינון. הפעילות הזאת נקראת "עבודה", אך כמובן שהיא משחק און ליין לכל דבר.
כדי להיכנס לעולם הוירטואלי של וובקינז ולהתחיל לשחק משחקים און ליין , צריך להצטייד בקוד אישי סודי ומיוחד, אותו ניתן לקבל כאשר קונים בובת וובקינז.
אם קונים פריט אחר של וובקינז, למשל בגד לבובת הפרווה, אף הוא מגיע עם קוד סודי המזכה את הילד במתנה בעולם המשחק הוירטואלי, למשל – את אותו הבגד במתנה מהחנות הוירטואלית.